reis-naar-Indonesie.reismee.nl

reis naar Bali

Maandag 6 April :

Vandaag uitchecken uit het hotel,we mogen er tot 13.00 uur in de kamer blijven.De taxi komt ons om 14. oouur ophalen in t hotel.We mogen een koffer daarlaten,scheelt weer wat kilootjes,echt waar.......Om 15. oouur moeten we daar zijn,om geen risico te nemen,pakken we op tijd de taxi.We zijn natuurlijk veels te vroeg daar,we vertrekken pas om 16.00 uur horen we dan daar.Nou dan zijn we zeker op tijd.We reizen met Vina mee in de bus,krijgen een mailtje van haar man Eugene dat ze snachts in het ziekenhuis heeft gelegen met problemen met de alvleesklier,ojee als dat maar goed gaat,we hopen dat ze de reis goed doostaat,maar ze heeft goede medicijnen gekregen.Het zal een reis van ong.11 uur zijn,mits er niet teveel verkeer is en of de ferry op tijd is.We Stoppen nog bij t busstation,best wel lang,voor de mensen die moslim zijn dat die nog kunnen bidden,en ineens loopt de bus vol met allerlei mensen die hun koopwaar aanbieden...nootjes,broodjes,drinken,krant,boekjes,snoep,fruit,powerbamk,videos,en hoe,alles word op je gelegd(alleen bij ons doen ze dat niet)en als je t wilt hebben moet je betalen,dan komt er iemand de bus in die gaat gitaar spelen en komt dan voorbij met een bakje.Na een uuur gaan we eindelijk vertrekken!De buschauffeur haalt gevaarlijke manouvres uit,ben blij dat we geen plaats vooraan hebben gekregen,ik weet dat ik een angsthaas ben id auto,maar zelfs Hans zegt soms mijn god.Jammer dat het al zo vlug donker is,maar er is genoeg te zien langs de smalle straatjes waar we rijden.De wc in de bus is niet echt schoon,ik heb al extra weing gedronken,maar moet toch gaan,ik neem me voor er niet neer op te gaan,dus niet drinken in de bus.Slapen kan ik helaas niet,iedereen slaapt inmiddels bijna op een paar mensen na.Tegen 22.00 hebben we een stop voor iets te gaan eten,ik zoek eerst de wc maar eens op,gelukkig wel schoon,maar is een gat in de grond,ik vraag me altijd af hoe doen die vrouwen dat zonder hun kleren nat te krijgen of over je handen te plassen.......Iedereen krijgt rijst met bami,en kip met saus en kroepoek.Het was lekker,we waren wel blij dat we iets kregen hadden smorgens laatste keer ontbijt gehad.Toen we bij de ferry kwamen moesten we eerst wachten,waren net te laat.Toen we de ferry opwaren dachten wij wanneer gaat die eindelijk eens varen,maar wat bleek hij was er al,toen wij dachten dat die pas ging varen waren we er al!Vina zei dat we er bijna waren nu.Ongeveer 2 uurtjes nog.We kregen paspoortcontrole in de bus.Onderweg was al genoeg bedrijvigheid,hier gaan ze al om 4.00 uur naar de markt,nou dan draai ik me toch nog liever even om...Maar die weg.....door de bergen en zo smal,en een chauffeur die erg ongeduldig was en op die smalle straatjes steeds ging inhalen....In mijn gedachten dacht ik er maar aan nog even dan kom je in dat mooie Bali.Vina zei op een moment dat we bijna uit de bus moesten.Eugene stond al op ons te wachten,Het had de afgelopen 3 dagen flink geregend,dus de straten stonden bijna overal blank.We reden naar het huisje van hun,mijn eerste gedachte was gaan we in hemelsnaam heen...We zagen onderweg de kippen,varkentjes,ganzen,honden,katten rondlopen......ergens lag er een varkentje aan t spit,dat was een ceremonie van de Hindos.Schijnbaar heel veel vanhier,overal staan offerblokken.Aangekomen bij hun huisje,wat een mooi huisje en wat een mooie bloemen,ze zijn nog aan net verbouwen,alleen gaat dat hier niet zoals bij ons.Ik had al een hele tijd krampen in mijn buik en was blij dat we er waren en gebruik kon maken van het toillet.We hebben lekker koffie gehad en een ontbijtje,bruinbrood met tomaatjes,kaas en jam,mmmm.Inmiddels een mailtje gestuurd naar de kenissen van hun dat we nog bij hun waren en hoelaat we konden komen.Inmiddels te horen gekregen dat ze niet op reis gingen dat ze toch thuis waren.Ik had Hans al gezegd dit is wel ver van alles af,we zaten echt in de buitenwereld,binnen in luxe maar er buiten veel armoede(in onze ogen)Inmiddels kregen we bezoek van een van onze gastheren.Wat bleek hij had zelf vroeger in Susteren gewoond.Hij kwam even afspreken hoelaat we naar hun huis kwamen,we zijn half uur later er naar toe gegaan,wat een weg.......ik had er geen goed gevoel bij,in the middle of nowwhere,dan zijn we toch weer aangewezen op andere mensen.Het huisje en de omgeving waren prachtig,allleen geen gordijnen voor de ramen vd slaapkamer...het huis was in Balanese vorm,dus niet dicht van de bovenkant,ik dacht alleen maar aan al die diertjes die daar zijn en dan misschien naar binnen kwamen.........De fotos zagen er zo prachtig uit en het was ook prachtig,maar mijn gevoel zei nee,Hans zag het ook aan mij,ik,wist even niet wat we nu moesten hiermee.We hebben ons eerst eens gedoucht,daarna zijn we naar Vina en Eugene gelopen,ik wilde er niet blijven dan hun maar even advies vragen.Ze konden het wel begrijpen en zijn met ons naar een hotel van een bekende gegaan.Inmiddels waren mijn krampen steeds erger geworden en heb ik voor de tweede keer buikgriep,maar heb dan ook alweer weing geslapen.Toch de vermoeidheid van de reis alweer denk ik,even oppassen dan maar weer.We vragen of we de kamers mogen zien en de omgeving,nou toen we het zwembad alleen al zagen,was onze keuze al gemaakt.We hadden keuze uit 2 kamers,en we waren met de prijs ook tevreden,nog goedkoper als dat we in het gasthouse verbleven en dan ook nog met ontbijt.we spraken af dat we wat later zouden komen en eerst met Vina en Eugene zouden gaan shoppen,ze hebben 2 honden en moesten nog voer kopen.We zijn ook nog gaan eten met hun,lekker nasigoreng 15.000 roepia(1,-)Ongelooflijk .Maar de wc hier zijn toch wel smerig,vooral als je deze ook nog vaak moet gebruiken.Eugene heeft ons nog een rondleiding door de bergen gegeven,wat geweldig mooi,maar mensen wat kunnen wij ons gelukkig prijzen,wat hebben wij een rijkdom in ons land,we zouden eigenlijk allemaal eens naar deze landen moeten gaan om te beseffen hoe goed wij het wel hebben.....Daarna zijn we terug gereden om omze koffers te gaan halen en het nieuws te gaan vertellen aan onze gastheren dat wij zouden vertrekken naar een hotel.Daarna koffers weer inpakken,gelukkig hadden we nog niet veel uitgehaald.Daarna naar het hotel mijn ogen vielen dicht,int hotel aangekomen is Hans nog een pilsje gaan drinken met Eugene.Ik ben er nog even bij gaan zitten maar inmiddels was ik zo moe en slapjes dat ik toch maar naar bed ben gegaan(19.00 uur)Ik was ook zo weg,de andere morgen besloten dan ook om lekker bij t zwembad te blijven,heerlijk dit.We heb en bij t restaurantje van het hotel uitzicht op de zee,heerlijk dit is genieten.Vina heeft me vandaag medicijnen gebracht,hopenlijk gaat t vlug wat beter.We gaan nu vooral genieten.

Reacties

Reacties

patricia

beterschap!
jammer van het verblijf maar ik geef jullie gelijk met de keuze om een hotel te nemen.
Groetjes
Patricia

marjon w.

Ik moet er niet aan denken dat ik in die bus zat. Brrrrr
Beterschap en blijf schrijven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!