reis-naar-Indonesie.reismee.nl

Lovina en de rest

Het heeft even geduurd voordat ik een nieuw verslag geschreven heb,maar dat heeft ook zijn reden,ik ben flink ziek geweest,heb waarschijnlijk een virus of bacterie opgelopen waardoor ik flinke buikgriep heb gehad,we hebben niet veel kunnen bezichtigen hierdoor,eerst met norit geprobeerd,thee,bananen,en ik moet zeggen het personeel,sommige gasten,Vina hebben me goed ondersteund met tips en weet ik niet allemaal.Op een gegeven moment ben ik zo verzwakt ,kon niet veel eten en had ook geen honger meer,zoals ik iets at of dronk zo kwam het er ook weer uit,dat ik aan de antibiotica en nog verschillende drankjes ben gegaan.Hierdoor zijn we verplicht geweest om bij t hotel te blijven,maar dat was niet zo erg,er was een mooi zwembad en aardig personeel.Na 3 dagen met de tabletten aan de gang te zijn geweest voelde ik me al een stuk beter,alleen nu was het oppassen met wat ik zou eten.Maar genoeg hierover.We kwamen aan de praat met een gast die in t hotel was aangekomen,wat bleek hij kon een collega van mij van Oriflame,leuk is dit.Gerrit was al een paar keer hier geweest en wist ons veel te vertellen,hij had een gids die met hem overal heen ging,en hij vroeg of we de dag erna met hem mee wilden gaan naar de warme bronnen en naar de tempel,dat vonden we wel leuk,maar smorgens hadden we al de dolfijnentour geboekt,dat was het eerste wat ik wilde doen zodra ik weer beter was.Dat betekent vroeg opstaan,6 uur smorgens vertrekken!!!Het was een vreemd bootje,maarvwel,lekker om over de zee te varen,maar we waren niet de enigste.Er waren wel 30 boten die ook gingen,we hebben dolfijnen gespot,geweldig,maar ook weer zielig,Je zag er iedere keer 3 omhoog komen,maar zodra ze te zien waren gingen ook alle bootjes er in volle vaart opaf,leek wel een klopjacht.........Niet zo fijn voor die arme dolfijnen...Maar goed,daarna zijn we nog wat bijnhet koraalrif gaan varen,kregen we wat brood zodat de vissen naar boven kwamen,mooi dit.Er zaten bij ons in net bootje nog 3 mensen,een meisje die was jarig en vroeg of we mee gingen snorkelen na het ontbijt,maar we hadden al afgesproken met Gerrit.We zijn ong.2 en een half uur weggeweest,daarna zijn we gaan ontbijten en met Gerrit meegeweest,eerst naar de Hotspring,dat was warm water wat van de bronnen kwam en waar je in kunt zwemmen,het schijnt helend te zijn.Wij waren er op Zondag en dan komen natuurlijk alle lokale mensen daar heen,ik,ben er niet in gegaan,was mij te druk en in die warmte in dat warme water te gaan,nee en de lokale mesnen gaan er allemaal met kleren in en als ik er dan in zou gaan zouden ze allemaal naar mijngaan kijken en daar had ik,geen zin in,had nu al genoeg bekijks.Opeens kwam er een vrouwtje op me af en zei Hello,how are you?Ik denk wie is dat en dacht die komt bedelen.....Ze had een klein meisje op de arm,ik zei I am sorry i dont now you.Toen zei ze Bianca is your name,ik dacht mijn god wie is dit ,toen kwam er een man en een jongen aangelopen en ook alle 2 Hello Bianca,toen zag ik het pas,het waren de mensen die werkten bij het huisje waarvwij eigenlijk zouden gaan verblijven,dat die mijn naam nog wisten,ben er misschien maar half uurtje geweest.Maar wel leuk,ze waren er met de hele familie en die kwamen allemaal een hand geven,wat zijn het toch allemaal lieve mensen daar.En als je ziet hoe ze leven.............wat hebben wij het toch goed...En dan hebben zij het geluk dat ze bij iemand mogen werken die wel wat geld hebben.Hier zijn ze al blij als ze een fooi van 1000 roepia krijgen en dat is omgerekend 7 cent........Hans en Gerrit zijn even lekker in t water gegaan en Dewa ook.Daarna heb enwe wat gedronken en zijn toen naar de tempel gegaan,dit was ook heel mooi.Daarna zijn we wat gaan eten en toen lekker naar het hotel,waar we heerlijk een duikje namen bij t mooie zwembad.Die avond hebben ze voor ons een optreden met het personeel en dansers gedaan,waar ze vantevoren veel voor geoefend hadden,geweldig dit.Wij hadden Vina en Eugene uitgenodigd om met ons samen te dineren,er was een speciaal etentje,helaas kon ik hier nog niet aan meedoen,het zag erallemaal lekker uit,maar voor mij allleen maar gewone rijst voorlopig.We hebbe een supergezellige avond gehad.De dag erna hebben we langzaam al weer alles een beetje geordend in onze koffers,want morgen zou de reis naar Kuta zijn,we konden meerijden met Eugene en Vina(die moest naar het ziekenhuis in Denpasar)We hebben het hotel al betaald,alles klaar gelegd voor deandere dag,want om 7.30 uur werden we opgehaald.We hebben de rest gezellig aan het zwembad vertoeft.De avond afgesloten met een Arak samen met de hoteleigenaar Mister Ruud.Smorgen om 7.00 uur al ah ontbijt.Eugene zou voor ons een andere weg rijden,zodat wijndemrijstvelden konden zien,wat een mooie weg........veel mooie plaatjes kunnen schieten,maar ook veel,kronkels in debergen....maar wel schitterend.We hebben ongeveer 4 uurtjes erover gedaan voordat we bij ons hotel aankwamen in Kuta.Hotel Asana.Een mooi eenvoudig hotel,met alles op loopafstand en hier kan je ook savonds lopen.Wat een drukte op de weg,we moesten door een hel,smal,straatjes waar allemaal kleine winkeltjes lagen.We hebben nog samen eenhapje gegeten en wat gedronken,toen zijn ze verder gegaan.We hebben de koffers op de kamer gezet en zijn meteen gaan zwemmen er waren 2 zwembaden bij.Daarna zijn we naar het strand gelopen,phoe phoe zeg voordat je daar aankomt,je worddoor iedereen aangehouden,wat daar iets te koop heeft,hello Boss zeiden ze iedere keer tegen Hans...."Come and look,dat was wel wat minder ze zijn erg opdringerig.Maar iedereen verkoopt hetzelfde.Op het srand was het gezellig druk,veel,Austaliers die er komen surfen,wel leuk om naar te kijken.Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan en hebben daar nog even gezwommen,we waren op tijd terug....het heeft erna flink geregend en geonweerd.we zijn naar de kamer gegaan en zijn daar in slaap,gevallen zo moe waren we.De morgen erna gaan ontbijten,dat viel wel een beetje tegen na ons lekker verse brood bij Adirama......Je kon er wel een ei laten bakken,of gekookt,maar alleen maar toast(wit en grijs)met wat jam erbij.Er stond wel nasi en bami,gebakken aardappelen,worstjes,wel vers fruit,ananas,meloen en mango.verder kreeg je thee of balinese koffie,jusde orange ,en was er cornflakes en melk.Daarnazijn we gaan shoppen en wat gaan lopen,we kwamen bij een Matahari een warenhuis en waarempel daar kreeg je alle souvenirs die ze in de straatwinkeltjes aanboden ook....alleen allemaal veel goedkoper.......Wat een afzetters zeg,gelukkig hadden we nog niets alles gekocht.....We hebben ook iets moois gevonden voor onze verzameling om in onze huiskamer te zetten.Voor de rest hebbenn ze wel allemaal wel leuke dingetjes maar het is zo moeilijk,maar goed we hebbn toch wel iets gevonden,is ook niet de bedoeling dat we de koffers alleen maar vullen met souvenirs voor anderen.????????Daarna zijn we alle spulletjes naar hotel,terug gaan brengen,hebben onze koffers al een beetje proberen in te pakken,zodat we de morgen erna nog even tijd hadden om nog even naar t strand te gaan.Daarna nog naar t strand gegaan.Terug in t hotel bij t zwembad gaan liggen,ernaast lag een kapsalon,je kon er ook massages enz. laten doen.Hans heeft er zijn haren laten doen en we hebben er een manicure laten doen,nou manicure.......de nagels werden gevijld,niet zoals t moet,een beeje scrub erop,nagelriemen terugduwen,afwassen en dat was t,mijn nagels werden gelakt maar ook niet goed,helemaal over mijn nagelriemen heen........ben ik te secuur.......Ik heb er wel wat van gezegd,ze hebben t toen ook geprobeerd een beetje te fatsoeneren,maar goed ,we hadden ons eigenlijk nog willen laten masseren ,maar dat hebben we maar niet gedaan.Daarna hebben we nog even bij t zwembad gelegen en zijn toen gaan douchen,als je klaar bent met douchen en jekleed je aan,kun je eigenlijk weer meteen onder de douche....En als je je haren fohnt.....kun je weer onder de douche wat een hitte.We zijn bij de Havanna club wat gaan eten,dit was super,maar Bali is best wel duur tegnover waar we nu allemaal zijn geweest,maar dan is het nog goedkoper als bij ons,maar niet alles,drinken is bijna net zo duur als in Europa.En leuk er draaide salsamuziek.Iedereen daar vraagt of we van Australie komen,nee wij zijn Blandas..........Dan vertellen ze dat ze morgen een salsaavond hebben,wat jammer dan zijn we alweer weg.Terug naar t hotel,daar gmaan we nog wat drinken,Hans krijgt ineens erge krampen het zal toch niet he....En jawel,maar nu wachten we niet lang,ik heb nog tabletjes in mijn tas,die meteen gegeven en morgen maar meteen naar apotheek.Smorgens zijn we na t ontbijt nog even naar t strand gelopen,hebben n uurtje daar gezeten en zijn nog even bij t zwembad een duikje gaan nemen,daarna douchen n om 11.30 met detaxi naar t vliegveld om richting Bandung tegaan.De rit gaat goed,maar in Bandung aangekomen begint het ineens te regenen en te hagelen en te onweren,en we moeten best wel een stuk te voet lopen......Ze staan klaar met paraplus....Maar dan word er iets omgeroepen er staan allemaal soldaten op t vliegveld,we moeten wachten,weten niet wat er was,daarna mogen wegaan,ik vind t maar eng,Hans is voor mij en er is geen paraplu meer,dus ik moet wachten......Nou dan gaat wat door jeheen als je daar door heen moet,wat een slagen,dit is levensgevaarlijk........Kletsnatte benen,mijn broek kletsnat van deonderkant kom ik gelukkig heel aan.Nu wachten op de koffers,dat gaat gelukkig heel snel,nu nog een taxi,er komt al iemand op ons af,taxi,taxi zegt hij wij ja maar eerst even kijken wat hij vraagt....200.000 roepia,wat een afzetter...we zeggen ook tegen hem dat het te veel is...er komt een vrouwtje naar ons toe en vraagt of we hulp nodig hebben,we vertellen wat de taxi vraagt zegt ze nee je moet met de blauwe taxi gaan,jij gaat meteen met 50 omlaag,maar nee hoor met jou gaan we niet meer.uiteindelijk betalen we 60.000 roepia,zo zie jemaar opletten...We komen naong.15 minuten aan.Het is een net hotel,tenminste de kamer ziet er netjes uit,de rest moeten we nog even afwachten,we zitten in het Ivory By Ayola Hotel.Voor morgem hebben we en chauffeur gehuurd,deze hebben we via Lena geboekt,die bij ons in het dorp woont en die uit Bandung komt.We gaan als eerste het huis van mijn vader eens bezoeken,kijken hoedat er bij staat,we hebben al gehoord van iemand die hier woont dat het in handen is van een stichting en flink onderkomen is.We zullen zien.Ook gaan we mijn opa opzoeken op het erveld Pandu en voor de rest zien we wel wat we allemaal gaan bezoeken.We blijven hier 2 dagen gaan dan met detrein naar Jogja.Ik zal proberen om nog wat fotos teplaatsen later,maar dit gaat niet zo goed.We gaan zo eerst eens wat eten.

Reacties

Reacties

Marian Kaus

Wat fijn Bianca Dat je ons zo mee laat genieten.Geweldig
Heel veel plezier nog voor jullie allebei
Gr Marian

henny

Geniet maar fijn. .

Nu weet je zeker waarom ik hier weer woon... zo herkenbaar douchen en je kan en gelijk weer onder. . Nog veel plezier...liefs

Nadja

Ik vind wel dat je je koffer moet vullen voor kadootjes voor anderen! Nee grapje zus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!